Upphandling och annonsering

Det är inte en helt enkel process att skriva ett upphandlingsunderlag. Ord och meningar som vägs mot varandra, ord som ska vara tydliga nog för läsaren och samtidigt fånga in de behov som finns i den genomförda behovsanalysen/verksamheten.

Eftersom det är en väldigt komplex upphandling där varken vi eller den tilltänkta leverantören vet exakt vad som behövs för att täcka behoven, kommer vi genomföra en så kallad Konkurrenspräglad dialog, en KPD ! (Länk till konkurrensverket KPD)Det innebär att de leverantörer som vill vara med och blir utvalda, träffar vi i tre olika tillfällen för att diskutera olika typer av lösningar och på vilket sätt de skulle kunna lösa våra behov och krav. Leverantörerna kommer också att få kommunens behovsanalys så att de är väl införstådda med verksamhetens behov. De bästa förutsättningarna för att få fram den bästa lösningen!

Efter många timmar av vändande och vridande av ord är nu underlaget klart och annonseringen är utskickad. Nu ser vi fram emot anbudsansökan från proaktiva, flexibla och kompetenta leverantörer.

/Anna Prissberg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *